Kickstarterowy projekt Allistera Brimble’a

THE AMIGA WORKSNie kojarzę muzyki z gier tworzonych na ZX Spectrum, Commodore 64 czy Commodore Amiga, lecz kolejną kickstraterową growo-muzyczną inicjatywę wsparłem z wielką przyjemnością. Mowa tutaj o albumie THE AMIGA WORKS, na którym Allister Brimble chce umieścić odświeżone wersje swoich kompozycji z czasów świetności jednego z najpopularniejszych “komputerów” do grania.

Dorzucając do zbiórki 15 funtów (75-80 zł) otrzymamy kod, umożliwiający ściągnięcie albumu z bandcampa (FLAC/mp3). Za 7 kolejnych (+ 3 funty za przesyłkę poza Wielką Brytanię) otrzymamy dwupłytowe wydawnictwo podpisane przez kompozytora. Oczywiście oferty w THE AMIGA WORKS nie kończą się na samym albumie. Allister Brimble, chce zachęcić nas do wsparcia jego inicjatywy proponując plakat w formacie A2 z grafiką Rico Holmesa (grafika TEAM17, zespołu deweloperskiego z którym Brimble często współpracował), czy pamięć USB (pendrive), na której poza albumem znajdą się także starsze prace Brytyjczyka.

Allister Brimble swoją kompozytorską karierę rozpoczął już w połowie lat osiemdziesiątych XX w. Stworzył muzykę do takich klasyków jak Driver, Project-X, Superfrog, Alien Breed, Colonization, Descent II, czy późniejszych części Dizziego. Warto także wspomnieć, iż był jednym z kompozytorów biorących udział w projekcie Merregnon mającym na celu stworzenie orkiestrowej ścieżki dźwiękowej, która opowiadałaby historię w kształtującym się świecie fantasy.

Źródło: Kickstarter, Wikipedia, VGMdb

UNCHAINBLADES EXXIV ORIGINAL SOUNDTRACK

UNCHAINBLADES EXXIV ORIGINAL SOUNDTRACKNobuo Uematsu po założeniu własnej firmy, Dog Ear Records odszedł gdzieś na dalszy plan. Poza kilkoma ciekawymi ścieżkami dźwiękowymi do gier Hironobu Sakaguchiego, czy namiastką soundtracku do Final Fantasy XIV, nie stworzył albumu, na miarę starych, kultowych płyt z muzyką z Final Fantasy.

Dziś częściej wymieniany jest jako kompozytor na różnego albumach z aranżacjami, czy remiksami. CD z nowymi kompozycjami giną w tłumie, pod zalewem tych które czerpią z dorobku Japończyka pełnymi garściami.

Niemniej jednak Nobuo Uematsu nie próżnuje i już za niecały miesiąc – 28 listopada – nakładem Dog Ear Records zostanie wydany UNCHAINBLADES EXXIV ORIGINAL SOUNDTRACK. Poza kilkoma kompozycjami Uematsu na albumie znajdą się utwory napisane przez Tsutomu Naritę, Yoshitakę Hirotę, Michio Okamiyę, czyli członków Earthbound Papas. Na oficjalniej stronie wydawnictwa, możemy zapoznać się fragmentami utworów ze ścieżki dźwiękowej, oraz dokładną listą utworów.

Tego samego dnia nakładem TEAM Entertaiment ma zostać wydany UNCHAINBLADES EXXIV VOCAL COLLECTION. Na dzień dzisiejszy wiadomo jedynie iż udział w tym projekcie wezmą Haruka Shimotsuki, Kaori Oda, mao, oraz grupa eufonius.

Źródło: Nobuo Uematsu [Official: Dog Ear Records] Facebook, TEAM Entertainment

Listopadowe propozycje od Franka Klepackiego

End of Nations / Here at LastW następnym miesiącu dostaniemy dwa albumy stworzone przez Franka Klepackiego. Pierwszym, będzie płyta Here at Last, wydana pod szyldem grupy Face the Funk, która ukaże się z początkiem miesiąca. Drugi to ścieżka dźwiękowa do gry łączącej społecznościowe elementy MMO ze strategią – End of Nations.

Frank Klepacki w wieku 17 lat zajął posadę kompozytora w Westwood Studios. Stworzył tam muzykę do takich tytułów jak Eye of the Beholder II, Dune (seria), The Legend of Kyrandia (I-III), Blade Runner, jednak najbardziej znany jest dzięki kompozycjom do serii Command & Conquer.

End of Nations to jak do tej pory największy zbiór kompozycji amerykańskiego muzyka. Album zawiera 46 utworów razem trwających prawie 160 minut. Już od paru dni, można składać zamówienia przedpremierowe na cyfrową wersję albumu, który dostępny będzie 13 listopada. Jak na razie wydawca, Sumthing Else Records nie zapowiedział wydania płytowego.

Klepacki, w swoim dorobku ma także muzykę filmową oraz 6 albumów autorskich – Morphscape (2002), Rocktronic (2004), Virtual Control (2005), Awakening of Aggression (2006), Infiltrator (2009), Viratia (2009). Jego nowy projekt, czyli wspominany na początku Here at Last

zawiera spójny, nowy, oparty o zebrane do tej pory doświadczenia, materiał, brzmiący jak staroszkolny funk

Album można zamawiać w sklepie The Connextion, a fragmentów utworów można posłuchać na stronie kompozytora.

Źródło: SEMO [1,2]

Impulse Original Soundtrack (12 Followers/Meteo Xavier)

Impulse Original Soundtrack (12 Followers/Meteo Xavier)OverClocked ReMix, poza albumami z aranżacjami muzyki growej. publikuje czasem także ścieżki dźwiękowe. Impulse Original Soundtrack (12 Followers/Meteo Xavier) będzie już piątym soundtrackiem „wydanym” przez OCRa.

Jedenaście elektronicznych utworów autorstwa Meteo Xaviera, dostępnych jest całkowicie za darmo, do ściągnięcia z bandcampowej strony kompozytora (warto także zapoznać się z autorskim albumem muzyka pt. “Meteocrity Vol. 1“), lub przy pomocy klienta P2P obsługującego protokół BitTorrent – plik torrent, znaleźć można na stronie OverClocked ReMix.

Muzyka w Impulse to nie tylko kompozycje Meteo Xaviera. Już w marcu tego roku Michael Chadwick udostępnił dziesięć utworów stworzonych na potrzeby freeware’owej gry logicznej Joela Kelley’a. Dodatkowo na stronie twórcy Impulse’a znajdują się odnośniki do pojedynczych utworów autorstwa Shawna Crawforda, Kyer Kahn i grupy Hagen & Coldfingers, które można usłyszeć w grze.

Próbki twórczości Casey’a Ormonda

Piano Collections Final Fantasy XIINa Piano Collections Final Fantasy XII czekam z niecierpliwością. Po pierwsze – nie da się ukryć – lubię kompozycje Hitoshiego Sakimoto. Po drugie ścieżka dźwiękowa z Final Fantasy XII jest jedną z ciekawszych prac kompozytora – owszem, stworzył lepsze rzeczy, ale to już kwestia gustu. Po trzecie i może najważniejsze, za aranżacje utworów odpowiada Casey Ormond, który udowodnił swe umiejętności przy okazji Piano Pieces Valkyria Chronicles, jak dla mnie najlepszego zbioru aranżacji muzyki z gier na fortepian jakie było mi słyszeć.

Już od kilku dni, Square Enix udostępnia sample utworów z album. Na dziś dzień dostępnych jest sześć (z trzynastu) próbek : Opening Movie (Theme of FINAL FANTASY XII) ~ The Dream to be a Sky Pirate, The Dalmasca Eastersand, Near the Water, Penelo’s Theme, Theme of the Empire i Rabanastre Downtown.

Jak można stwierdzić po wycinkach lekko jazzowej wersji Penelo’s Theme, czy bardzo spokojnej wersji The Dalmasca Eastersand, Ormond wymyślając aranżacje z jednej strony próbuje interpretować, dostosować kompozycje do brzmienia jednego instrumentu, a jednocześnie nie zagubić oryginału, co wręcz idealnie słychać w Theme of the Empire.

Trochę szkoda że z tak bogatego materiału tworzona jest tylko jedna płyta. Brakuje tutaj wielu moich „ulubionych” utworów, lecz tak mógłbym powiedzieć przy każdym Final Fantasy Piano Collection. Album ma ukazać się 7 listopada, zarówno sam jak i w pakiecie z reedycją oryginalnej ścieżki dźwiękowej.

Źródło: PCFFXII SEM Page, VGMdb (angielskie tytuły utworów)

Albumy Sampling Masters na Bandcampie

Sampling Masters Julianna's Tsunashima Vol.1Sampling Masters AYA i Sampling Masters MEGA to pseudonimy Ayako Saso i Shinjiego Hosoe, pod którymi komponowali utwory do serii arcade’owych wyścigów Ridge Racer. “Ukrywając” się pod tymi pseudonimami stworzyli także wiele albumów z muzyką elektroniczną, które od niedawna można zakupić za pośrednictwem serwisu bandcamp.

Każdy z pięciu Over Drive Hill [1,2,3,4,5] kosztuje 200 jenów. Za album Never Float, japońscy kompozytorzy życzą sobie 600 jenów, za a pozostałe – trzy Sampling Masters [1,2,3] oraz Julianna’s Tsunashima Vol.1 – należy zapłacić 800 jenów.

Sam nigdy nie byłem zwolennikiem kompozycji Shinjiego Hosoe, w szczególności tych które można zakwalifikować jako techno, a tak wypada określić to czym Sampling Mastersi raczą nas na swych albumach. Na szczęście dzięki bandcampowej dystrybucji, zanim wydamy 8, 24, lub 32 zł, możemy przesłuchać każdy z proponowanych albumów.

Źródło: Nubuwo

SLIPSTREAM [ volume one ]

SLIPSTREAM [ volume one ]Tim Wright, znany także jako CoLD SToRAGE, udostępnił w serwisie bandcamp, album SLIPSTREAM [ volume one ], na którym znajdziemy kompozycje Walijczyka powstałe na potrzeby futurystycznych wyścigów Wipeout/Wipeout 2097.

CoLD SToRAGE, przez lata spotykał się z prośbami o płytowe lub cyfrowe wydanie muzyki, stworzonej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych dla gier studia Psygnosis. Elektroniczne, stonowane i bardzo charakterystyczne utwory kompozytora, ponownie trafiły do czasochłonnej obróbki. Jej efekt, album SLIPSTREAM [ volume one ] to dwanaście zremasterowanych melodii, za które autor życzy sobie 6.99 funta.

Tim Wright, jest miło zaskoczony odzewem z jakim się spotkał i jak można wnioskować z informacji prasowej podanej przez serwis Gamasutra, pracuje już nad kolejną częścią SLIPSTREAMa.

Źródło: Nubuwo

„Arrange Album” na dziesięciolecie Ragnarok Online

Ragnarok Online 10th AnniversaryGungHo, japońska firma trzymająca pieczę nad serwerami do gier sieciowych, na dziesięciolecie koreańskiego MMORPG Ragnarok Online, przygotował specjalny pakiet, w którym znajdzie się płyta zawierająca aranżacje kompozycji stworzonych przez koreańską grupę muzyków SoundTEMP. Całość trafi do sprzedaż 3 grudnia.

Album dołączany do bardzo drogiego pakietu (16380 jenów; 650-700zł), ma zawierać 11 utworów w aranżacjach znanych i cenionych japońskich kompozytorów – Kenji Ito, Toshimichi Isoe, Masaharu Iwata, Shoichiro Sakamoto, Motoi Sakuraba, Aki Hata, Soshi Hosoi, Shinji Hosoe, Naofumi Tsuruyama, Takuya Hanaoka, Tsukasa Yatoki, G-SHINE.

Ragnarok Online musi cieszyć się wielką popularnością w Japonii skoro pomimo 10 lat na karku, ktoś decyduje się wydać taki pakiet. W boxie poza grą i płytą z muzyką, otrzymujemy także kupony na wirtualne przedmioty, kupon aby wciągnąć znajomego do zabawy, kupon na darmowe 30 dni sieciowego grania, tapety na pulpit, oraz kilka gadżetów – ręcznik, podkładka po mysz itp.

Źródło: SEMO, RO@GungHo

Super Sweep wskrzesza muzykę sprzed lat

Rockman EXE Transmission Sound Track / Donpachi / Dodonpachi / Dodonpachi II SoundtrackDystrybutor wielu pomniejszych studiów muzycznych i wytwórni płytowych, Super Sweep, na koniec listopada – dokładnie trzydziestego dnia tego miesiąca – wyda dwa albumy, które zawierać będą kompozycje mające na karku prawie 10 lat.

Pierwszy z nich to box Donpachi / Dodonpachi / Dodonpachi II Soundtrack. Na dwóch płytach znajdziemy zarówno utwory pochodzące z wersji automatowych gier, utwory remasterowane na potrzeby tego wydawnictwa, oraz wersję ścieżki dźwiękowej z portu Dodonpachi na Segę Saturn. Za kompozycje muzyki do serii odpowiedzialni są Ryuichi Yabuki, Andrew Parsons Lin, Eddie You.

Drugi wspominany album to Rockman EXE Transmission Sound Track (Mega Man Network Transmission Sound Track). Mimo, iż gra ukazała się w 2003 roku na konsolę Nintendo GameCube, dopiero teraz kompozycje Shinjiego Hosoe, Ayako Saso, Yousuke Yasui trafiają na srebrny krążek. Na SweepRecord SHOP, został udostępniony klip prezentujący fragmenty kilku kompozycji, które znajdziemy na albumie.

Źródło: Sweep Record Shop [1,2], VGMdb [1,2]

Krautscape Soundtrack

Krautscape SoundtrackPhil McCammon za pośrednictwem iTunes i Amazon mp3 (choć jak na razie Amazon nie pozwala Polakom kupować plików mp3), udostępnił ścieżkę dźwiękową do gry Krautscape.

Siedem utworów znajdujących się na albumie, to zgrabna mieszanka elektroniki i rocka stworzona na potrzeby trochę innej gry wyścigowej, wymyślonej i stworzonej przez Mario von Rickenbach i Michael Burgdorfer.

Utwory z soundtracku, zostały wykonane na żywo przez zespół składający się z Phila McCammona, Mario von Rickenbacha i Andiego Bissiga, podczas festiwalu gier niezależnych, który w 2012 roku odbył się w San Francisco.

W serwisie iTunes cena pojedynczego utworu to 0.99€, natomiast cały album wyceniony jest na 6.93€. Istnieje także tańsza opcja zakupu ścieżki dźwiękowej. W sklepie CDBaby, który często zajmuje się dystrybucją muzyki niezależnych kompozytorów – także na płytach CD – za Krautscape Soundtrack, w wersji cyfrowej należy zapłacić 5.99$.

Źródło: Nubuwo

Toshiya Yamanaka Works

Star Cruiser ~Toshiya Yamanaka Works~Pod koniec października w Japonii odbędą się targi M3, które w przeciwieństwie do Comicketu, kierowane są głównie do osób, które chcą podzielić się swoimi dokonaniami muzycznymi. Popularność takich imprez przyciąga także wiele mniej, lub bardziej znanych firm profesjonalnie zajmujących się tworzeniem muzyki.

W tym roku jednym z albumów, który swoją premierę będzie miał na Music Media-Mix Market jest Star Cruiser ~Toshiya Yamanaka Works~, czyli kolekcja kompozycji z dwóch części Star Cruisera.

Gry ukazały się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX w. na różne „platformy growe”, takie jak NEC PC-88, NEC PC-9821, X68000, Sega Genesis. Pierwsza część została uznana za innowacyjną, a jak się okazało swą prezentacją i podejściem do gry, wyprzedziła swoją epokę.

Chiptuneowe ścieżki dźwiękowe z obu tytułów, otrzymały już aż siedem wydawnictw płytowych, a każda uwzględnia inną platformę sprzętową. Na Star Cruiser ~Toshiya Yamanaka Works~ znajdziemy osiem utworów (w tym jeden remiks), w “odświeżonych” aranżacjach.

Źródło: SweepRecordSHOP, VGMdb

We are ROCK-MEN! 2

ROCK-MEN Capcom Sound TeamWe are ROCK-MEN! to album, który został wydany w 2011 roku. Zawiera rockowe aranżacje utworów z popularnej serii platformówek Rockman (Mega Man), wykonane przez kompozytorów na co dzień pracujących dla Capcomu.

Na 19 grudnia Masahiro Aoki (MONSTER HUNTER 3 (tri), Sengoku BASARA 3) i Yasumasa Kitagawa (E.X. TROOPERS The Bounded) szykują wydanie kolejne płyty opartej na tym samym pomyśle.

Seria Rockman, obchodzi w tym roku dwudziestopięciolecie istnienia i jak już wspominałem wcześniej, TEAM Entertainment jako pierwszy przyszykował się na tą okazję i już jutro (10 października) wyda albumy Rockman Rock i Rockman Techno. Na oficjalnej stronie „rocznicowych albumów” można zapoznać się z fragmentami wszystkich utworów które znajdziemy na płytach.

Źródło: VGMdb

Adam Skorupa autorem muzyki do audiobooka

Boży bojownicyAdam Skorupa zaistniał w świecie muzyki growej dzięki kompozycjom do obu części Wiedźmina. Owszem nie jest to jego debiut kompozytorski, a stwierdzenie “zaistniał” może nie do końca tutaj pasuje, lecz to właśnie gry o wiedźminie, sprawiły że wiele osób kojarzy jego nazwisko – także i ja.

Tym razem jego powiązania z prozą Andrzeja Sapkowskiego zeszły na trochę inny tor, a to za sprawą audiobooka – jedynego na świecie nagranego z takim rozmachem – Boży bojownicy, który już za parę dni trafi on do księgarń. Jest to druga część Trylogii Husyckiej. Pierwsza – “Narrenturm” – do której Adam Skorupa także pisał muzykę, okazała się na tyle wielkim sukcesem, iż postanowiono kontynuować cykl, a także w przyszłości w takiej formie wydać całą Wiedźmińską sagę.

Źródło: natemat.pl, superNOVA

OCR powraca z kickstarterowym projektem… / aktualizacja

Final Fantasy VI Balance and Ruin… i już pierwszego dnia udaje im się zebrać kwotę trzydziestu tysięcy dolarów, dzięki której projekt zostanie zrealizowany. Dnia drugiego przekroczyli założony próg 45 tysięcy i teraz każda osoba która zdecyduje się na (lub już to zrobiła) fizyczną kopię – dorzuci powyżej 50$ – otrzyma także tłoka Final Fantasy VII: Voices of Lifestream.

Grupa OverClocked Remix, już w sierpniu tego roku podjęła się zbiórki pieniędzy aby ich nowy projekt, Final Fantasy VI Balance and Ruin otrzymał możliwie najlepsze brzmienie, jak również przepiękne wydanie płytowe. Wcześniej zdarzało się ORCowi organizować podobne akcje, ale popularność serwisu kickstarter oraz możliwości jakie on daje, sprawiły iż wciągu kilku dni zebrali kwotę przekraczającą wszelkie oczekiwania. Niestety małe nieporozumienie na linii OCR – Square Enix, sprawiło iż projekt zniknął na dwa miesiące z sieci.

Tym razem, mając już zielone światło od właściciela praw autorskich do kompozycji Nobuo Uematsu, OCR zaserwuje nam pięciopłytowy album, mieszający wszelkie możliwe style muzyczne. Wersja cyfrowa, będzie jak zawsze darmowa, gotowa do pobrania w okolicach 18 grudnia, czyli w dniu dwudziestej piątej rocznicy wydania pierwszej gry z serii Final Fantasy. W formie płyty CD album ukazać się ma w pierwszym kwartale 2013 roku, a ilość fizycznych nośników jest limitowana do 2000 sztuk . Po trzech dniach zostało poniżej połowy egzemplarzy – w tym tylko jedna trzecia płyt “w najniższej cenie”.

Kiedy projekt wystartował po raz pierwszy miałem dość mieszane uczucia co do wrzucenia kilku dolarów. Nie każdy album OCRa jest na tyle dobry abym chciał wydać na niego 50$, lecz lista osób które biorą udział w tworzeniu remiksów – Jake “virt” Kaufman (Double Dragon Neon), Danny Baranowsky (Super Meat Boy), Andrew Aversa (Soulcalibur V, Fittest, Return All Robots!), djpretzel, Mattias Häggström Gerdt – oraz myśl, iż Voices of Lifestream to jeden z lepszych albumów kolektywu, który także powstał pod dyrekcją zircona, zachęciły mnie do wydania pieniędzy. Zresztą jest to jedna z niewielu okazji, zdobycia czegoś unikatowego, wręcz kolekcjonerskiego w stosunkowo niewielkiej cenie… bo czym jest 150 zł za 9 płyt?

Wspierając kickstarterową akcje możemy otrzymać coś więcej niż 9 płyt z muzyką z serii Final Fantasy. I tak, osoby które zapłacą 10$ lub więcej dostaną możliwość ściągnięcia autorskiego albumu Jimmiego Hinsona (Mass Effect 2) pt. Impostor Nostalgia. Przy wpłacie co najmniej 25$ otrzymujemy kolejne albumy – Antigravity zircona, oraz ścieżkę dźwiękową z gry Super Meat Boy Dannego Baranowskiego. W wyższych pułapach cenowych możemy zgarnąć podpisane kopie Final Fantasy VI Balance and Ruin, jeszcze więcej albumów normalnie nie dostępnych na CD – za 100$ Sonic the Hedgehog: The Sound of Speed; za 250$ Donkey Kong Country 2: Serious Monkey Business; za 500$ NiGHTS: Lucid Dreaming, z autografem Level99, lidera projektu; za 1000$ Final Fantasy IV: Echoes of Betrayal, Light of Redemption – otrzymać wpis do książeczki, czy tzw. Backstage Pass umożliwiający wstęp na skypowe konferencje twórców.

[Aktualizacja]

Ponieważ ilość zebranych funduszy przekroczyła już o 200% wymaganą kwotę, OCR założył sobie kolejny próg jakim jest sto tysięcy dolarów. Gdy ten zostanie przekroczony, każdy kto zakupił tłok Final Fantasy VI Balance and Ruin, poza Voices of Lifestream na CD, otrzyma także w formie fizycznej dwupłytowy album Final Fantasy: Random Encounter.

Cyberpunkowa podróż zircona

zircon - Identity SequenceAby dorzucić się na nowy, kickstarterowy, (growo)muzyczny projekt nie musiałem myśleć długo. Szczerze mówiąc, nie przeczytałem ani linijki – poza tytułem – a mój portfel już wiedział, iż z początkiem nowego miesiąca uszczupli się o kilkadziesiąt dolarów.

Mowa o Identity Sequence, autorskim projekcie zircona (Andrew Aversy), nad którym kompozytor pracuje już od pięciu lat. Oczywiście cała akcja ma na celu zebranie kwoty (w tym wypadku czterech tysięcy dolarów), potrzebnej na wydanie albumu na CD. Ponieważ cenię jego wcześniejsze dokonania, zarówno te OCRowe, te solowe (Antigravity, Unearthed, Fittest) jak i te komercyjne (Soul Calibur V, Super Street Fighter II Turbo HD Remix), bez zastanowienia kliknąłem “Back This Project”, a po przesłuchaniu co autor ma do powiedzenia, oraz fragmentów utworów – zaprezentowanych na końcu filmu udostępnionego na stronie projektu – utwierdziłem się w przekonaniu, iż nie zrobiłem źle.

Identity Sequence ma być swego rodzaju kontynuacją Antigravity, jednego z pierwszych autorskich albumów zircona. Muzyk trzyma się swego ulubionego stylu, który sam określa jako “organic electronic dance music”, a tłumaczy go w ten sposób:

(Album) To moja interpretacja wzajemnego oddziaływania otoczenia, ludzi i maszyn – to jak nasze czyny i emocje ewoluują dzięki rozwojowi technologicznemu, a kiedy pozostają bez zmian. Starając się być bardziej precyzyjnym, jest to połączenie takich gatunków i brzmień jak progressive trance, dubstep, drum and bass, breakbeat, atmospheric downtempo oraz wielu innych bardzo rytmicznych, elektronicznych podgatunków, wplecionych w spójny zbiór utworów, który powinien być słuchany w całości.

zircon do udziału w współtworzeniu swej muzycznej podróży w przyszłość, zaprosił kliku gości. Poczynając od wokalistów, Jillian Aversy (autorka tekstów piosenek do IS), oraz Chrisa Gordona (grającego także na gitarze akustycznej; a na marginesie wspominając, jego oficjalna strona posiada bardzo fajny slogan), poprzez muzyków Juana Medrano (gitara elektryczna), oraz Jeffa Balla (skrzypce/altówka) oraz solisty altowego Dana O’Neilla, kończąc na męskim chórze – the Philadelphia Men’s Chorale.

Aby otrzymać płytę CD, wystarczy wydać 20$. Jak zaznacza autor, będzie to tłoczona płyta, z pełną poligrafią i notką kompozytorską. Oczywiście, jak na kickstartera przystało, zależnie od finansowych możliwości, dając mniej/więcej, możemy zakupić także inne albumy (zarówno cyfrowe, jak i takie na fizycznym nośniku), oraz przedmioty związane z Identity Sequence – m.in. plakat z grafiką okładkową, wykonaną przez Jessie Lama w formacie 11×18 cali, czyli trochę większym niż A3.

Moim celem jest stworzenie świata, lub nawet wszechświata, który otoczy słuchacza i przeniesie go daleko poza świat realny.~ zircon

Trine 2 Goblin Menace Soundtrack

Trine 2 Goblin Menace SoundtrackOd kilku dni, na stronie kompozytora Ari Pulkkinena, dostępna jest ścieżka dźwiękowa z DLC do gry Trine 2, pt. “Goblin Menace”. Za 9 utworów, w tym jeden bonusowy pochodzący z wersji gry stworzonej specjalnie dla WiiU, twórca życzy sobie 4.95€ (20 zł) i daje możliwość pobrania jej zarówno w formie plików mp3, jak i w formacie bezstratnny – FLAC.

Poza nowym dziełem fińskiego kompozytora dostajemy także możliwość zakupu poprzednich soundtracków z serii logicznych platformówek Frozenbyte’a, oraz pakietu zawierającego wszystkie trzy albumy.

Ari Pulkkinen tworzy już od przeszło 12 lat. Jego pierwszym typowo komercyjnym projektem było stworzenie muzyki do Shadowgrounds w 2003 roku . W swoim dorobku ma wiele kompozycji do gier stworzonych na telefony komórkowe, a motyw przewodni gry Angry Birds, najprawdopodobniej zna każdy, nie gardzący elektroniczną rozgrywką.

Ścieżka dźwiękowa “Szybsza od światła”

FTL Original SoundtrackPrzygoda gry FTL: Faster Than Light rozpoczęła się od projektu w serwisie Kickstarter. Już w ciągu pierwszego dnia Subset Games zebrało 200% funduszy potrzebnych do stworzenia gry, w którą możemy już zagrać, zaledwie pół roku po zakończeniu zbiórki pieniędzy.

Muzykę do tego tytułu skomponował Ben Prunty, dla którego jest to jeden z pierwszych projektów w branży elektronicznej rozrywki. Z jego tworem możemy zapoznać się kupując ścieżkę dźwiękową zarówno z grą (13.48 €) jak i bez niej (3.49€), na platformie dystrybucyjnej Steam, lub też za pośrednictwem serwisu Bandcamp – w tym wypadku płacąc co najmniej 5$. Ta druga opcja daje nam możliwość pobrania albumu w jednym z wielu dostępnych formatów.

Album zawiera 29 utworów. I jak proponuje kompozytor:

Należy o nim myśleć jako dwupłytowym zestawie. Utwory od pierwszego do czternastego, to nagrane w niskiej tonacji, relaksujące kawałki towarzyszące eksploracji, natomiast część soundtracku rozpoczynająca się od piętnastej ścieżki tworzy ekscytującą i dynamiczną muzykę bitewną.

Źródło: Nubuwo

“Subarashiki Kono Sekai” 5th Anniversary Live -Crossover-

Pierwsze “muzyczne dziecko” Takeharu Ishimoto ma już pięć lat. Po wydaniu w tym roku odświeżonej wersji gry na iOS, a także kolejnej odsłonie soundtracku (o którym pisałem wcześniej), Square Enix dla uczczenia rocznicy zorganizuje koncert muzyki z Subarashiki Kono Sekai (The World Ends With You).

W “Subarashiki Kono Sekai” 5th Anniversary Live -Crossover-, który odbędzie się 26 listopada w Shibuya O-West weźmie udział zarówno kompozytor muzyki do gry, jak i piosenkarki – SAWA i Stephanie. Podczas koncertu ma także zostać ogłoszona zwyciężczyni konkursu przeprowadzanego przez Takeharu Ishimoto, mającego na celu wybranie wokalistki, która weźmie udział w nagraniu przyszłego projektu kompozytora.

Źródło: Nubuwo, SEMO

Muzyka z Trochlight II i Torchlight – za pół darmo

TorchlightOd trzech dni mamy możliwość zapoznania się z muzyką Matta Uelmena stworzoną na potrzeby gier Torchlight i Torchlight II.

Ścieżka dźwiękowa z drugiej części Torchlight, została udostępniona na jej oficjalnej stronie. Parę miesięcy temu, Runic Games rozdawał wydanie płytowe soundtracku za pośrednictwem serwisu facebook – wtedy płyty CD trafiły do 25 szczęśliwców. Dziś muzyki z Torchlight II może posłuchać każdy, lecz wersja udostępniona do ściągnięcia nie jest doskonała. Mimo iż utwory skomponowane są tak, iż pomiędzy sobą posiadają płynne przejścia, tutaj tego nie odczujemy.

Pierwszy Torchlight jest częścią zestawu Humble Indie Bundle 6. I mimo iż jest to kolekcja gier – chyba nie do końca “indie” – to przy zakupie pakietu dostajemy także możliwość ściągnięcia pięciu albumów z muzyką – Space Pirates and Zombies Soundtrack, Shatter Soundtrack, Rochard Soundtrack, Fastfall (Dustforce Soundtrack) i Torchlight Soundtrack. W przypadku tego ostatniego jest to pierwsza możliwość zdobycia samej ścieżki dźwiękowej.

Bayonetta 2

Bayonetta 2 logoPowrót Masamiego Uedy jako kompozytora muzyki do sequelu Bayonetty nie dziwi tak bardzo jak informacja, iż nowa gra Platinum Games jest tworzona wyłącznie na nową konsolę Nintendo, Wii U.

Ścieżka dźwiękowa z pierwszej części japońskiego hack ‘n’ slasha została wydana na 5 CD, a przy jej tworzeniu brało udział wielu kompozytorów – Hiroshi Yamaguchi, Masami Ueda, Erina Niwa, Takayasu Sodeoka, Naoto Tanaka, Rei Kondoh, Norihiko Hibino, Takahiro Izutani, Yoshitaka Suzuki, Hiroshi Kawaguchi, Mitsuharu Fukuyama. Czy w przypadku kontynuacji gry z 2010 roku, Bayonetta 2 będzie zawierać muzykę stworzoną tylko przez Uedę i czy dorówna jej jakościowo, dowiemy się już niedługo.

Przed hitem Platinium Games, Masami Ueda stworzył muzykę do takich gier jak Devil May Cry, Viewtiful Joe, pierwszych trzech części Biohazard (Resident Evil), czy Okami.

Źródło : Bayonetta 2 Trailer